پسته تازه درجه یک تاثیر بالایی در رفع موخوره دارد

یک مطالعه محتوای فیتواسترول پسته را 279 میلی گرم در هر 100 گرم ارزیابی کرد که آن را به یکی از غنی ترین آجیل ها و دانه های روغنی از فیتواسترول تبدیل کرد.

برای مقایسه، همان مقدار بادام حاوی 200 میلی گرم است.

پسته تازه درجه یک از پرفروش ترین پسته ها می باشد.

دانه های کنجد قهرمان در این زمینه حاوی 400 میلی گرم می باشد.

محتوای فیتواسترول گیاهان هنوز نسبتاً کم است، دریافت 2 گرم در روز فقط از طریق غذا عملاً غیرممکن است.

در حال حاضر، Health Canada اجازه بازاریابی غذاهای غنی شده با فیتواسترول را نمی دهد.

حتی اگر اثرات فیتواسترول های موجود در مواد غذایی به طور مستقیم مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، می توان فرض کرد که آنها برای سلامت قلب و عروق جالب هستند.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

دومی در ایجاد بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و سایر بیماری های مرتبط با پیری نقش دارد.

پسته

یک مطالعه ویژگی های آنتی اکسیدانی ده ها آجیل و میوه های روغنی را ارزیابی کرد.

در این میان، پسته از نظر محتوای آنتی اکسیدانی در رتبه سوم قرار دارد.

سایر نویسندگان نیز ظرفیت آنتی اکسیدانی بالایی را به آن نسبت داده اند.

علاوه بر این، مصرف روزانه 65 تا 75 گرم پسته به مدت سه هفته نشان داده است که ظرفیت آنتی اکسیدانی خون افراد سالم را افزایش می دهد.

ترکیبات مختلف موجود در پسته می تواند بر ظرفیت آنتی اکسیدانی آن تأثیر بگذارد.

اول از همه، پسته حاوی ترکیبات فنلی است که عمدتاً به شکل آنتوسیانین است.

آنتوسیانین ها بخشی از خانواده فلاونوئیدها هستند و به دلیل خواص متعدد سلامتی خود (ضد سرطان، ضد التهاب و غیره) شناخته شده اند.

یک مطالعه نشان داده است که بو دادن پسته باعث کاهش محتوای آنتوسیانین و در نتیجه ظرفیت آنتی اکسیدانی آن می شود.

بنابراین مصرف پسته خام، نه بو داده، جالب تر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.